Nieuws » Interview Martijn Hoogeveen (Icecat): “Veel oplichters onder influencers op ICO-markt”

Interview Martijn Hoogeveen (Icecat): “Veel oplichters onder influencers op ICO-markt”

New Business Radio had een interview met Martijn Hoogeveen, ceo van de beursgenoteerde productdataleverancier Icecat. Eerder dit jaar bracht Icecat de ICURY-token uit  en – opvallend – zonder een feitelijke Initial Coin Offering.

Icecat

Icecat, met haar hoofdkantoor in Amsterdam, werkt mondiaal voor tienduizenden webshops zoals Amazon, Wehkamp, BOL en merken als Philips, Akzo en TomTom. ICURY is te omschrijven als een utility token, omdat het binnen de business van Icecat werkt als alternatief betaalmiddel. Klanten kunnen productinformatie die ze voor hun webwinkels en productvergelijkers gebruiken vooruit betalen. De opbrengst van de tokens gaat naar softwareontwikkeling en de ontwikkeling van meer datasheets, waarvan er nu zo’n 18 miljard per jaar worden gedownload, door tienduizenden e-commerce-bedrijven. Om de honger naar productdata te blijven stillen, is een open en gedecentraliseerde blockchain waarin datakwaliteit vastgelegd en gegarandeerd wordt (Proof Of Quality) onmisbaar, zo meent het bedrijf.

Luister hier het interview met ceo Martijn Hoogeveen terug.

Meepraten over alles wat te maken heeft met bitcoin, altcoins en de markt daar omheen? Kom eens langs op FacebookTwitter of Telegram.

Don't miss out!
Aanmelden Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd up-to-date in het wereldje van bitcoin, altcoins en blockchains

Invalid email address

Gerelateerde berichten

Jan Smit (DutchEOS): “EOS-blockchain kan 10.000 TPS aan”

Redactie

Dataprovider Icecat: “EOS te traag en onstabiel als offchain oplossing”

Wessel Simons

Wij gebruiken cookies om u een optimale gebruikers ervaring te kunnen bieden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser maar dit kan het functioneren van onze website negatief beïnvloeden. Accepteren Lees verder