Disclaimer
Wanneer je via affiliate links in onze content een aankoop doet, kunnen wij een commissie verdienen zonder extra kosten voor jou. Door deze website te gebruiken ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en privacybeleid.

McDonald’s lanceert grootste NFT-campagne ooit

McDonald's x Doodles 2060

Ken de NFT-collectie Doodles nog? McDonald’s heeft deze week een officiële campagne in samenwerking met Doodles gelanceerd. Meer dan 100 miljoen koffiebekers met Doodles-illustraties verschijnen nu in McDonald’s-filialen in de VS.

De samenwerking tussen Doodles en McDonald’s

Vanaf 18 november zijn de bekers beschikbaar. McDonald’s belooft dat alle 14.000 vestigingen uiterlijk 21 november voldoende voorraad hebben. De samenwerking gaat verder dan alleen bekers: bekende McDonald’s-personages zoals de Hamburglar en Grimace worden gecombineerd met de Doodles in limited edition pins, merchandise, digitale kleding en meer.

De aankondiging heeft de populariteit van de originele Doodles-collectie een enorme boost gegeven. De floor price van de NFT’s verdubbelde en steeg van 1,25 ETH naar 2,85 ETH op 18 november, terwijl ook de prijs van Ethereum in de tussentijd steeg. Het was daarnaast de drukste verkoopweek in meer dan 10 maanden voor de Doodles-collectie.

Hoe werkt het?

Klanten in de VS ontvangen een exclusieve Doodles beker bij de aankoop van een warme drank zoals koffie via de McDonald’s app. Elke beker fungeert als ticket om toegang te krijgen tot Dullsville and the Doodleverse, een animatieproject met muziek en stemmen van onder andere Lil Wayne, Pharrell Williams en Lil Yachty. Daarnaast kunnen klanten gratis limited edition McDonald’s-kleding claimen voor hun Doodles-avatars via Doodles Studio.

De CMO van McDonald’s, Tariq Hassan, ziet de samenwerking met Doodles als een unieke kans: “Doodles is niet alleen een digitaal merk, maar een entertainmentmerk met een gedurfde community. We zijn blij om hen te introduceren aan meer mensen in de VS.”

Wij hanteren een strikt redactioneel beleid dat gericht is op feitelijke nauwkeurigheid, relevantie en onpartijdigheid. Onze content, gecreëerd door vooraanstaande experts uit de industrie, wordt nauwgezet beoordeeld door een team van ervaren redacteuren om te zorgen voor naleving van de hoogste normen in rapportage en publicatie.

Door: Gijs Smit

Gijs heeft veel ervaring binnen de crypto wereld in het schrijven van long-form en nieuws artikelen. Met zijn verregaande kennis van de markt en goede skills om moeilijke materie simpel te verwoorden is hij een echte aanwinst voor Bitcoin Magazine. Gijs heeft brede marktkennis en is jaren gelede...

Array
(
    [0] => 215807
    [1] => 218092
    [2] => 218585
    [3] => 216389
    [4] => 217574
)