Bitcoin staat eerder op Las Vegas Sphere dan Dogwifhat

1898 totale weergaven
bitcoin transacties

De Bitcoin maakt een historische verschijning op de Las Vegas Sphere, tentoongesteld door Crypto.com, en markeert hiermee de eerste keer dat cryptocurrency werd weergegeven op het grootste LED-scherm van de wereld, waardoor ze eerder zijn dan WIF. 

Bitcoin op de Las Vegas Sphere

Bitcoin, bekend als de grootste cryptocurrency van de wereld, maakte dit weekend een bijzondere verschijning op de Las Vegas Sphere. Dit leidde tot veel opwinding tussen de crypto liefhebbers, maar ook over discussies, aangezien Dogwifhat al maanden inzet toont om op de Sphere te staan. 

Anderhalve minuut lang was Bitcoin op zondagavond op de Las Vegas Sphere te vinden. Een video met een enorm Bitcoin logo getransformeerd in een roterende gouden munt met het Bitcoin logo. Hiermee is Bitcoin de eerste cryptocurrency die op de Sphere te zien was. 

Gesponsord door Crypto.com

Het evenement om de Bitcoin weer te geven op de Sphere werd gesponsord door Crypto.com, die haar achtste verjaardag vierde. De exchange deelde delen van de video via social media en uitte dankbaarheid voor het protocol dat alles mogelijk maakte:

https://x.com/cryptocom/status/1815586563230748970

“Voor de finale van ons 8-jarig jubileum erkennen we het protocol waarmee het allemaal begon.”

Enthousiaste reacties

De lokale bevolking viel het logo direct op, en sommigen zeiden zelfs dat Bitcoin ‘onmiddellijk de coolste cryptocurrency werd’:

https://x.com/LasVegasLocally/status/1815810587038998587

Anderen waren vooral verbaasd toen ze het enorme logo van Bitcoin voorbij zagen komen. 

Michael Saylor, mede-oprichter van Microstrategy, reageerde op op X (Twitter):

https://x.com/saylor/status/1815876237979451680

“Wen er maar aan om Bitcoin overal te zien.”

Discussie over WIF

Te midden van alle opwinding ontstond er ook een discussie over de inspanning van de WIF gemeenschap om de memecoin naar de Las Vegas Sphere te brengen. In maart begon de WIF gemeenschap een inzamelingsactie om de mascotte van WIF een week lang op de Sphere te tonen. Het doel hiervan was het ophalen van $650.000. Deze campagne werd al snel overtroffen met bijna $50.000. Hierdoor zag het token ook een record van $3,36 qua prijs. 

Echter, vier maanden later moet we de mascotte van WIF nog steeds zien op de Sphere. De gemeenschap heeft de organisatoren ondervraagd over de vertraging, aangezien sommigen dachten opgelicht te zijn. Ondanks alle zorgen verzekeren de organisatoren de gemeenschap dat ze ‘WIF on Sphere’ binnenkort willen verwezenlijken. 

Kracht van crypto marketing

De tentoonstelling van Bitcoin op de Las Vegas Sphere onderstreept de kracht van innovatieve marketing op de cryptomarkt. Door gebruik te maken van iconische locaties, zoals de Sphere, kunnen cryptobedrijven makkelijk de publieke aandacht trekken, waarmee adoptie wordt gestimuleerd. 

Deze aanpak kan projecten en gemeenschappen inspireren om dergelijke strategieën te verkennen. Hierdoor kunnen grenzen verlegd worden van de manier waarop cryptocurrencies worden gepromoot. 

Samenvatting

Samenvattend blijft Bitcoin de krantenkoppen halen met innovatieve vormen van marketing. In de tussentijd kijken we nauwlettend toe hoe andere initiatieven, zoals de campagne van WIF, zich zullen ontvouwen. Het succes van de Bitcoin op de Sphere schept een voorbeeld voor marketinginspanningen binnen de sector. 

Door: Marijn van Leeuwen

Marijn van Leeuwen is een fanatieke tekstschrijver met een sterke focus op de cryptowereld. Hij brengt jarenlange ervaring in het schrijven over cryptocurrency naar bitcoinmagazine.nl. Zijn diepgaande kennis van SEO en marketing, gecombineerd met zijn passie voor crypto, maakt hem de perfecte aanwin...