gevorderd
532
BitMine blijft flink investeren in Ethereum, zelfs nu analisten waarschuwen dat de hype rond digitale activa treasuries mogelijk haar hoogtepunt heeft bereikt.
Ondanks deze zorgen heeft het bedrijf sinds de recente crash voor ruim $1,5 miljard aan Ethereum ingekocht, waarmee het zijn positie als grootste Ethereum-treasury ter wereld verder vergroot.
Grote aankopen na markt crash
Volgens on chain data van Arkham Intelligence heeft BitMine Immersion Technologies de afgelopen week in drie afzonderlijke transacties in totaal 379.270 Ethereum aangekocht, ter waarde van ongeveer $1,5 miljard.
De eerste aankoop van ruim 202.000 ETH vond direct plaats na de marktdaling, gevolgd door nog eens 104.335 ETH op donderdag en 72.900 ETH op zaterdag. Hoewel BitMine de cijfers nog niet officieel heeft bevestigd, tonen blockchain analyses een duidelijk patroon van accumulatie.
Het bedrijf bezit inmiddels meer dan 3 miljoen ETH, goed voor zo’n 2,5% van de totale circulerende aanbod. Met een huidige waarde van bijna $12 miljard heeft BitMine al de helft bereikt van zijn langetermijndoel, namelijk het opbouwen van een positie die 5% van alle Ethereum vertegenwoordigt.
MASSIVE ETHEREUM ACCUMULATION
Bitmine just went ALL IN on $ETH scooping up a total of 379,271 ETH ($1.48B) during the dip!
+72,898 ETH ($281M) yesterday’s dip
+104,336 ETH ($417M) 3 days ago
+202,037 ETH after the weekend crashTom Lee wasn’t joking when he said… pic.twitter.com/oiyhLO79wk
— BMNR Bullz (@BMNRBullz) October 18, 2025
Tom Lee blijft optimistisch over Ethereum
Ondanks dat hij recent waarschuwde dat de digitale treasury markt tekenen van een bubbel vertoont, blijft oprichter Tom Lee uitgesproken bullish over Ethereum. In een gesprek met ARK Invest-CEO Cathie Wood verklaarde hij dat Ethereum op termijn Bitcoin zou kunnen inhalen.
Lee wees er wel op dat veel Digital Asset Treasuries momenteel onder hun netto vermogenswaarde handelen, wat volgens hem een signaal kan zijn dat de bubbel rond fondsen is doorgeprikt.
Als DAT’s onder hun intrinsieke waarde komen, kun je moeilijk stellen dat de bubbel nog niet gebarsten is.
Tegenwind in de markt maar kansen voor sterke fondsen
Onderzoeksbureau 10x Research bevestigde dat grote bedrijven zoals Metaplanet en Strategy momenteel rond of zelfs onder hun NAV handelen. Toch benadrukte het rapport dat fondsen met een kapitaalbasis en ervaren management nog steeds rendement kunnen genereren.
Een voorbeeld daarvan is Huobi-oprichter Li Lin, die naar verluidt $1 miljard heeft opgehaald om te investeren in een Ethereum treasurystrategie.
Jaloezie lijkt crypto te drukken
In een interview met CNBC gaf Lee aan dat veel beleggers na de recente markt crash nog steeds last hebben van de verliezen. Tegelijkertijd zouden zij kampen met wat hij gold envy noemt, verwijzend naar de sterke prestaties van goud dit jaar. Toch ziet hij de huidige situatie als een bodemfase.
Dit is niet het einde van de crypto cyclus. De hoeveelheid leveraged longs is laag, dus we bevinden ons in een situatie die alleen nog maar omhoog kan gaan.
Bitvavo - grootste crypto exchange in Nederland
- Meer dan 340 beschikbare cryptocurrencies
- Lage transactiekosten
- Gemakkelijk via iDeal geld storten
- Professionele traders dashboard



