BlackRock lanceert Spot Bitcoin ETF reclame voor boomers
BlackRock is begonnen met zijn marketing-campagne voor zijn Spot Bitcoin ETF, die op 11 januari lanceerde. In tegenstelling tot veel andere uitgevers, die voor een flashy reclame kiezen, probeert BlackRock het op een hele andere manier aan te pakken. Zij kiezen voor een iets “saaiere” aanpak en lijken zich daarmee te richten op de traditionele financiële markt.
Amazing ads from Blackrock on $IBIT, the Blackrock Bitcoin Spot ETF.
Definitely a new market of investors is reached through $IBIT
— Alessandro Ottaviani (@AlexOttaBTC) January 14, 2024
BlackRock doet het op zijn eigen manier
BlackRock heeft alle poespas en gedurfde uitspraken niet nodig om hun ETF succesvol in de markt te zetten. Ze lijken met de ietwat nuchtere reclame te vertrouwen op hun reputatie als de grootste en beste vermogensbeheerder ter wereld.
“Dit is hoe je marketing doet voor rijke boomers, mensen. De kalme manier van vertellen, eenvoudig te begrijpen investeringscase, zachte muziek en het pak zonder dag. Alles aan deze reclame schreeuwt dat het “ok is nu, want de volwassen zijn erbij”, aldus Eric Balchunas van Bloomberg.
This is how you market to rich boomers, folks. The calm disposition, easy to understand inv case, soft new age music, suit with no tie.. everything about it says “it’s ok now, the adults are here” https://t.co/LmI2Ydy9rM
— Eric Balchunas (@EricBalchunas) January 14, 2024
Chris Dark, de oprichter en managing partner van Fourth Turning investments ziet dat ook: “De reclame is zo saai, dat het briljant is.”
?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1746628020818022908%7Ctwgr%5E5037ce5e37bf8b2be67dffc62d4823aa125eb874%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fcointelegraph.com%2Fnews%2Fblackrock-boomer-bitcoin-etf-ad-marketing-war-rampsMy god this is a great Boomer ad for Blackrock BTC ETF
— Dr. Chris Dark (@Darky999) January 14, 2024
Absolutely everything that will drive BTC maxis insane 😂
The ad is so boring it’s brilliant (for the intended audience) https://t.co/zwW1HgGQSP
Wat denken jullie? Is dit inderdaad de manier waarop rijke investeerders met een meer traditionele achtergrond aangesproken willen worden of slaat BlackRock de plank hiermee helemaal mis?
Waarom deze bitcoin-reclame aanslaat bij boomers
Volgens investeerder Fred Krueger werkt deze manier van marketing voor “rijke boomers” omdat zij niet zitten te wachten op met tatoeages bekleiderde Gen-x ers die ze vertellen dat het hele financiële systeem op de schop moet. “Maar ze zullen blij zijn dat ze nu via traditionele handelsfirma’s kunnen investeren in bitcoin.”
We moeten de komende maanden gaan zien in hoeverre figuren als Krueger er gelijk in krijgen, dat dit de manier is om traditionele investeerders te bereiken.
Iedereen verwacht een bullrun, maar dat we die in het verleden kregen biedt natuurlijk geen enkele zekerheid voor het heden. Tot nu toe reageerde de bitcoin koers niet al te positief op de lancering van de Spot Bitcoin ETFs, maar dat kan uiteraard nog veranderen.