Gewaagde commercial Coinbase bij Super Bowl, website overbelast

Gisteren vond in de Verenigde Staten de 56ste editie van de Super Bowl plaats. Naast een sportevenement, is dit ook dé plek voor marketing, promotie en advertenties. Coinbase heeft dat ook ondervonden.

Commercial Coinbase

Waar de Los Angeles Rams in eigen stadion de winnaar werd in een thriller de Cincinnati Bengals te verslaan, mag cryptobeurs Coinbase ook tevreden terugkijken.

Koop gemakkelijk en snel Bitcoin bij Bitvavo. Ga aan de slag en betaal geen handelskosten voor je eerste aankoop tot €1.000 !

Het bedrijf zond een gewaagde commercial uit. Het was een simpele QR-code die 60 seconden op het scherm zweefde en rond stuiterde. Niet meer en niet minder.

Iedereen die deze QR-code opende met zijn of haar smartphone, werd doorgeleid naar de website van de beurs. Daar kon men dan $15 aan gratis bitcoin claimen bij het aanmaken van een account, om tevens ook direct deel te nemen aan een loterij van $3 miljoen.

Iedereen die al een account bij Coinbase had, maakt alleen kans op deze $3 miljoen.

Het leek een succes, want kort nadat de QR-code bij (naar schatting) 100 miljoen Amerikanen op de beeldbuis verscheen, crashte de website.

De storing duurde niet lang, en de website was een paar minuten later online. De weggeefactie ging door met termen als "Less Talk, More Bitcoin" en "WAGMI".

Gewaagde commercial Coinbase bij Super Bowl, website overbelast

Succes

Ondertussen kreeg de advertentie op social media ook veel aandacht. Dit zal het marketingteam van Coinbase ongetwijfeld plezier hebben gedaan. De productiekosten van de advertentie waren erg laag, alhoewel het wel duur is om commercials op dit tijdstip te kunnen laten uitzenden.

Toch waren er ook 'digibeten' die geen idee hadden wat deze QR-code betekende, en ook voor honden leek het plezier op te leveren:

De productmanager van Coinbase vertelt dat deze QR-code voor de meeste websitebezoekers óóit zorgde.

Concurrent FTX maakte ook zijn debuut in de commercials van de Super Bowl. Zij zetten komiek Larry David in, en ook Crypto.com zond een advertentie uit. Al met al een geslaagde avond voor de bekendheid van bitcoinbedrijven in Amerika.

Wil je op de hoogte blijven over alle ontwikkelingen? Kom dan eens langs in onze Telegram chat, en download ook vooral onze Android Nieuws app of iOS Nieuws app!

Lees meer over:
Bitcoin nieuwsCoinbase