Jack Dorsey promoot (onbedoeld) bitcoin bedenker Satoshi tijdens Super Bowl

Tijdens Super Bowl maakt de kledingkeuze van Twitter-oprichter Jack Dorsey veel los in de crypto community. Hij droeg namelijk een beetje bij aan de promotie van bitcoin door een ‘Satoshi’-shirt te dragen.

De 58e editie van de Super Bowl was een clash tussen Kansas City Chiefs en de San Francisco 49ers. Dit grootste sportevenement is op een typisch Amerikaanse manier gecombineerd tot een avondje vol celebrity’s. Veel van hen kwamen ook opdagen.

Jack Dorsey werd in het publiek gespot terwijl hij een ‘Satoshi’-shirt droeg, terwijl hij naast beroemdheden Jay-Z en Beyoncé zat. Het is een knipoog naar de pseudonieme bedenker van bitcoin. Het t-shirt uit de Lightning Store is een verwijzing naar Nirvana, de Yellow Smiley Band.

De Super Bowl 2024 eindigde in een zenuwslopende overwinning van de Kansas City Chiefs waarmee Travis Kelce, de vriend van andere popster Taylor Swift, aan het langste eind trok. De Chiefs behaalden hun derde titel en versloegen de San Francisco 49ers in een thriller met 25-22.

Afgelopen jaren was er veel meer rondom cryptovaluta te zien. Zo kocht Coinbase in 2022 nog een advertentie op voor 14 miljoen dollar. Ze toonden 60 seconden langs een QR-code dat in het beeld rond stuiterde. Als je deze met je smartphone scande, kwam je op de website van de exchange terecht, die de drukte op een gegeven moment niet meer aan kon.

Ook deed FTX steevast aan promoties. De beurs is omgevallen en bestaat niet meer, om maar aan te geven hoe hard het kan gaan als je als bedrijf met geld smijt.

Vermogensbeheerder VanEck stelt dan ook: “Een Super Bowl zonder crypto ads zijn een goed teken.”

 

Lees meer over:
Bitcoin nieuwsdorseySatoshi