gevorderd
903
Ledger, de Franse hardware wallet fabrikant, overweegt een beursgang. De CEO van het bedrijf heeft aangegeven New York te overwegen voor deze beursgang. Dit lijkt een belangrijk punt te worden voor zowel Ledger als de bredere cryptomarkt.
Waarom overweegt Ledger een beursgang? Wat laat het zien over Ledger? En wat betekent het voor de bredere cryptomarkt?
Connect met "like-minded" crypto enthousiastelingen
- Leer gratis de basis van Bitcoin & trading - stap voor stap, zonder voorkennis.
- Krijg duidelijke uitleg & charts van ervaren analisten.
- Sluit je aan bij een community die samen groeit.
Ledger overweegt beursgang in New York
Ledger, een Frans hardware wallet bedrijf, overweegt een beursgang in New York. In een interview with Financial Times zei Pascal Gauthier, de CEO van Ledger, dat de hoeveelheid wallets die het bedrijf verkoopt een recordhoogte heeft bereikt dit jaar. Hij wil volgend jaar gebruiken voor een financieringsronde.
Hij noemt twee opties voor deze financieringsronde. Als eerste overweegt hij een publieke listing in New York. Dit zou betekenen dat het walletbedrijf in de Verenigde Staten naar de beurs zou gaan. Hij benoemt New York als een hub voor crypto. Als andere optie noemt hij een private financieringsronde.
In het interview zegt Gauthier dat het ‘absoluut niet in Europa’ wordt. Dit laat zien dat Europa een slechte reputatie op het gebied van crypto heeft gekregen van de markt.
Dit is ook niet gek als je kijkt naar waar het bedrijf voor staat. Ledger wil private keys veilig houden, weg van kwetsbare exchanges en online diensten. Nu regulering en onzekerheden groter worden, wordt deze boodschap van Ledger steeds duidelijker.
Waarom Ledger voor de VS kiest
Het is een interessant teken dat Ledger de focus legt op een beursgang in de Verenigde Staten. Dit lijkt het resultaat te zijn van meerdere factoren:
- De kapitaalmarkten in de VS snappen crypto-infrastructuur het beste. Een beursgang in de VS zou voor Ledger eerder betekenen dat ze als fintech en software platform worden aangemerkt, in plaats van een niche hardware verkoper.
- De VS is langzaam maar zeker bezig met het beter reguleren van de cryptomarkt. Dit zorgt ervoor dat traditional finance sneller terugkomt naar de markt. De zichtbaarheid en het toezicht die het bedrijf in de VS kan krijgen, wordt hierdoor voordeliger.
- Ledger is al actief bezig met het bouwen van producten voor de Amerikaanse markt. Dit maakt de VS een logische locatie om verder op uit te bouwen.
Crypto infrastructuur wordt volwassener
Het lijkt erop dat crypto infrastructuur hiermee ook een stuk volwassener wordt. Enkele jaren geleden zou het nog bizar zijn om te denken dat een cold-storage specialist een beursgang zou kunnen inzetten. Met de huidige institutionele interesse en grote bewaarders die crypto als belangrijke financiële dienst zien, wordt het steeds minder raar.
Ledger wordt steeds meer gezien als een veilige laag in een opkomende financiële markt. Een beursgang kan het bedrijf écht op de kaart zetten bij instellingen.
Wat betekent het voor de bredere cryptomarkt?
Voor de bredere cryptomarkt laten Ledger’s plannen om naar de beurs gaan zien dat de bredere infrastructuur achter de markt ook verder geaccepteerd wordt. Als er veel interesse is binnen de publieke markt, laat dit zien dat de bredere cryptomarkt volwassen aan het worden is.
Waar er nog steeds sceptici zijn, wordt het steeds meer duidelijk dat crypto geen tijdelijke technologie is die genegeerd kan worden. Ook worden de risico’s steeds minder, al zie je ze nog wel terug in de krantenkoppen.
Bybit - Cryptohandelservaring op een hoger niveau
- Groot aanbod aan crypto (500+)
- Makkelijk betalen met de Bybit creditcard
- Lage handelskosten
- iDeal en SEPA mogelijkheden



