McDonald’s lanceert grootste NFT-campagne ooit
Ken de NFT-collectie Doodles nog? McDonald’s heeft deze week een officiële campagne in samenwerking met Doodles gelanceerd. Meer dan 100 miljoen koffiebekers met Doodles-illustraties verschijnen nu in McDonald’s-filialen in de VS.
gm to everyone getting the McCafé x Doodles holiday cups today • ᴗ •
🎶music: Good Mornin’
artist: @marleybleuberry
produced by: @Pharrell
video directed by: @doodles @burnttoast pic.twitter.com/sTUeEEhJsN
De samenwerking tussen Doodles en McDonald’s
Vanaf 18 november zijn de bekers beschikbaar. McDonald’s belooft dat alle 14.000 vestigingen uiterlijk 21 november voldoende voorraad hebben. De samenwerking gaat verder dan alleen bekers: bekende McDonald’s-personages zoals de Hamburglar en Grimace worden gecombineerd met de Doodles in limited edition pins, merchandise, digitale kleding en meer.
De aankondiging heeft de populariteit van de originele Doodles-collectie een enorme boost gegeven. De floor price van de NFT’s verdubbelde en steeg van 1,25 ETH naar 2,85 ETH op 18 november, terwijl ook de prijs van Ethereum in de tussentijd steeg. Het was daarnaast de drukste verkoopweek in meer dan 10 maanden voor de Doodles-collectie.
Hoe werkt het?
Klanten in de VS ontvangen een exclusieve Doodles beker bij de aankoop van een warme drank zoals koffie via de McDonald’s app. Elke beker fungeert als ticket om toegang te krijgen tot Dullsville and the Doodleverse, een animatieproject met muziek en stemmen van onder andere Lil Wayne, Pharrell Williams en Lil Yachty. Daarnaast kunnen klanten gratis limited edition McDonald’s-kleding claimen voor hun Doodles-avatars via Doodles Studio.
— burnt toast (@burnttoast) November 20, 2024
De CMO van McDonald’s, Tariq Hassan, ziet de samenwerking met Doodles als een unieke kans: “Doodles is niet alleen een digitaal merk, maar een entertainmentmerk met een gedurfde community. We zijn blij om hen te introduceren aan meer mensen in de VS.”