PepsiCo bespaart op kosten supplychain met proef Zilliqa (ZIL)
Crypto alert – PepsiCo heeft op haar supply chain een test gedaan met de Zilliqa (ZIL) blockchain. Naar eigen zeggen heeft de smart contract technologie de efficiëntie van – in dit geval reclamecampagnes – met 28% verhoogd. Een opsteker voor altcoin Zilliqa, die de laatste tijd minder in het nieuws kwam vanwege projectvertragingen.
Smart contracts, supply chain en reclamecampagnes
Binnen het consortium is ook reclamebureau Mindshare betrokken als partner van PepsiCo. Andere partners in het project waren onder meer het online reclamebedrijf Rubicon, programmatisch marketing-technologiebedrijf MediaMath en mediabedrijf Integral Ad Science.
De technologie van Zilliqa werd getest op een end-to-end supply chain. De testers concluderen dat een reclamecampagne goedkoper uitgevoerd kan worden door middel van smart contracts.
#ICYMI: #TeamMindshare-driven #blockchain programmatic alliance (with @zilliqa, @mediamath & @integralads) ‘Project Proton’ has launched a test campaign with @PepsiCo that has driven an increased 28% efficiency by using smart contracts. Check it out here: https://t.co/b9ZeUSCL3B
— Mindshare (@mindshare) 6 mei 2019
[penci_blockquote style=”style-3″ align=”none” author=””]“These smart contracts reconcile impressions that are delivered from multiple data sources with payments facilitated using an internal Native Alliance Token (NAT) all in near real time, resulting in major efficiency gains and complete transparency for the brand owners[/penci_blockquote]
Betalen via smart contracts
Vanwege het succes van de onderzoeken willen de partners overstappen naar de tweede projectfase. Men wil betalingsprotocollen voor uitgevers en aanvullende analytische gegevens in de test meenemen.
[penci_blockquote style=”style-3″ align=”none” author=”Farida Shakhshir, PepsiCo’s director of consumer engagement”]The results are encouraging, and we plan to run a few more campaigns under different conditions to verify more hypotheses and measure overall impact.[/penci_blockquote]
Zilliqa
Voor Zilliqa zijn de goede resultaten PepsiCo een opsteker. Het project uit Singapore migreert momenteel ZIL als orginele ERC20-token naar een eigen native token. Op maandagavond staat ZIL bijna 4% in de plus, volgens marktvorser OnChainFX.
Het blockchain-platform lanceerde in januari haar mainnet, maar had in het eerste kwartaal van 2019 te maken met de nodige vertragingen.