
Kersverse bitcoinadvertenties van Bitwise en Hashdex wekken hoop voor Bitcoin ETF’s nu het SEC-besluit nadert. Terwijl de bitcoinwereld nog wacht op een besluit van de SEC over een Bitcoin Spot ETF, zijn sommige aanvragers begonnen met het uitrollen van hun crypto-advertenties voor een Bitcoin ETF. Twee bedrijven, Bitwise en Hashdex, lanceren in slechts twee dagen in totaal drie advertenties, waardoor opwinding en optimisme onder crypto-ondersteuners ontstond.
Bitcoin ETF advertenties
Bitwise was de eerste die een zet deed, door een advertentie uit te brengen met Jonathan Goldsmith, bekend als de ‘Meest Interessante Man ter Wereld’ van een biercampagne. Hij promoot de Bitcoin ETF van Bitwise, een nieuw financieel product dat in het 2024 goedgekeurd kan gaan worden.
Who says it better? #bitcoinisinteresting @Matt_Hougan https://t.co/wantGiAIqJ pic.twitter.com/LE3DlJus3Q
— Bitwise (@BitwiseInvest) December 18, 2023
Hashdex reageert kort daarna met een eigen advertentie op 20 december. De advertentie toont een vrachtwagen en benadrukt dat aandelen, vastrentende waarden en edelmetalen geen crypto zijn, met de nadruk op hun Bitcoin ETF.
— Hashdex (@hashdex) December 20, 2023
Bitwise reageert snel met nog een advertentie met Goldsmith op dezelfde dag. Hij zegt op humoristische wijze: “Satoshi stuurt zijn groeten,” terwijl hij bitcoin promoot.
Gebaseerd op reacties van gebruikers op sociale media, is de campagne van Bitwise tot nu toe populairder. Deze advertenties laten zien dat deze bedrijven vertrouwen hebben in hun Bitcoin ETF’s, die nog wachten op regelgevende goedkeuring.
Analisten geloven dat er een kans van 90% is dat de SEC één van de 13 hangende Bitcoin ETF’s zal goedkeuren tegen 10 januari. Samson Mow, een Bitcoin-pionier, legt uit hoe belangrijk deze marketingcampagnes zijn. Hij zegt dat de concurrentie voor Bitcoin ETF’s hevig is en goede branding cruciaal is.
Mow voorspelt dat er een marketingoorlog aan zit te komen, met een hint naar toekomstige advertenties van grote spelers zoals BlackRock en Fidelity met beroemdheden zoals Novak Djokovic en Michael Saylor. Hij suggereert dat deze advertenties de race voor de beste Bitcoin ETF nog spannender zullen maken.”