Facebook trekt ban op crypto-advertenties weer in
In januari nam Facebook de beslissing om advertenties over cryptocurrencies niet meer toe te staan. Facebook liet gisteren echter weten dat de ban weer wordt opgeheven. Per direct zullen advertenties weer worden toegestaan.
Voorwaarden
Facebook gaf eerder aan dat het social-media bedrijf geen cryptocurrencies advertenties meer wilde toestaan om consumenten te beschermen. Facebook twijfelde namelijk aan de betrouwbaarheid van veel bedrijven in de cryptowereld.
De ban werd gisteren echter terug gedraaid, hoewel daar wel enkele voorwaarden aan zijn verbonden. Facebook geeft aan dat alleen advertenties van cryptocurrencies toegang krijgen als die door het systeem zijn goedgekeurd. Advertenties rondom ICO’s (Intitial Coin Offerings) zullen nog steeds niet toegelaten worden op het social-media kanaal.
Speciale applicatie
Facebook geeft in een verklaring aan dat het een drastische keuze was om helemaal géén advertenties meer toe te laten. Daarom hebben zij een nieuw systeem ontwikkeld, die het moeilijker zou moeten maken voor oplichters om er profijt uit te halen.
Facebook heeft een speciale applicatie ontwikkeld. De app vraagt adverteerders onder andere naar licenties en relevante achtergrondinformatie van het bedrijf. Het social-media bedrijf erkent dat er ook bedrijven uitgesloten kunnen worden met goede intenties. Het systeem blijft daarom volop in ontwikkeling om dit te verbeteren.
Nadat Facebook besloot om geen advertenties meer toe te laten, volgde Google met eenzelfde maatregel. Of ook Google van plan is om die beslissing te herzien moet nog worden bezien.
Bronnen: Bloomberg, Techcrunch
Inschrijven nieuwsbrief