Disclaimer
Wanneer je via affiliate links in onze content een aankoop doet, kunnen wij een commissie verdienen zonder extra kosten voor jou. Door deze website te gebruiken ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en privacybeleid.

Google test met AI ‘podcasts’ om zoekvraag te beantwoorden

Google test met AI 'podcasts' om zoekvraag te beantwoorden 101

 

Google test met AI ‘podcasts’ om zoekvragen te beantwoorden. Het doel hiervan is om gebruikers tijdens het multitasken informatie binnen te laten krijgen. Maar wat betekent dit voor traditionele podcasts?

Google test met AI podcasts

Google heeft een nieuwe functie gelanceerd voor deelnemers van Google Labs: AI podcasts. Ze noemen het zelf Audio Overviews. Dit zijn AI-gegenereerde ‘podcasts’ die zoekvragen moeten beantwoorden.

Het is een aanvulling op de huidige AI Overviews. Deze heb je waarschijnlijk wel eens voorbij zien komen. Google integreert deze langzaam maar zeker in de zoekresultaten.

Audio Overviews hebben echter een ander doel; gebruikers kunnen multitasken tijdens het informatie opdoen. Deze podcasts zijn enkele minuten aan audio. Hierin gaan twee bots met elkaar in gesprek over de zoekvraag. Google gebruikt hiervoor bronnen in de zoekresultaten, die verschijnen onder het audiofragment.

Volgens Google wordt er niet voor iedere zoekopdracht een podcast gemaakt. Daarnaast zijn ze op het moment alleen beschikbaar voor deelnemers van Google Labs. Het is nog onduidelijk wanneer deze AI podcasts zullen verschijnen in de normale zoekmachine.

Wat betekent het voor traditionele podcasts?

Audiocreators krijgen te maken met nieuwe competitie. Toch hoeft dit niet concurrerend te zijn. De AI podcasts kunnen aanvullend zijn voor de traditionele podcasts. Dit haalt echter wel meer luisteraars weg die niet voldoende tijd hebben om een hele podcast te luisteren.

Vooral voor podcasts die informatie willen geven, kan dit vervelend zijn. Waar die podcasts in-depth willen gaan, is er ook een AI optie. Dit levert veel meer concurrentie op, wat lastig kan zijn voor deze podcasts.

Hoe blockchain de oplossing biedt

Blockchain en crypto kunnen een goede oplossing bieden voor audiocreators. Royalty’s zijn een belangrijk onderwerp binnen de content wereld. Doorgaans worden deze niet eerlijk verdeeld. Toch is een eerlijke verdeling mogelijk door blockchain te gebruiken.

Blockchain is transparant en onveranderlijk. Dit betekent dat de royalty’s altijd eerlijk kunnen gaan naar de persoon die de content maakt. Hierbij kunnen de royalty’s ook verdeeld worden. Het is voor platforms mogelijk om dit eerlijker en transparanter te maken met een eigen blockchain.

Best wallet - betrouwbare en anonieme wallet

Best wallet - betrouwbare en anonieme wallet

  • Meer dan 60 chains beschikbaar voor alle crypto
  • Vroege toegang tot nieuwe projecten
  • Hoge staking belongingen
  • Lage transactiekosten
Let op: cryptocurrency is een zeer volatiele en ongereguleerde investering. Doe je eigen onderzoek.
Wij hanteren een strikt redactioneel beleid dat gericht is op feitelijke nauwkeurigheid, relevantie en onpartijdigheid. Onze content, gecreëerd door vooraanstaande experts uit de industrie, wordt nauwgezet beoordeeld door een team van ervaren redacteuren om te zorgen voor naleving van de hoogste normen in rapportage en publicatie.

Door: Marijn van Leeuwen

Marijn van Leeuwen is een fanatieke tekstschrijver met een sterke focus op de cryptowereld. Hij brengt jarenlange ervaring in het schrijven over cryptocurrency naar bitcoinmagazine.nl. Zijn diepgaande kennis van SEO en marketing, gecombineerd met zijn passie voor crypto, maakt hem de perfecte aanwin...

Array
(
    [0] => 228969
    [1] => 230352
    [2] => 230723
    [3] => 229550
    [4] => 230773
)