nTitle geeft game-ontwikkelaars meer controle over digitaal eigendom
Persbericht – Blockchain commerce biedt een nieuw paradigma in licenties voor de gaming-industrie. De Amsterdamse blockchain startup nTitle ondermijnt hiermee het monopolie van grote bedrijven en vermindert commissies en restricties van de huidige gecentraliseerde marktplaatsen en betalingssystemen.
Nieuwe games ontdekken via social media
Na twee decennia ervaring in de tech-industrie, heeft het nTitle team de focus verlegd naar het ontwikkelen van blockchain-software. Sinds een paar jaar werken ze al samen met projecten zoals MakerDao. Peter van Grinsven, serial entrepreneur en CEO van nTitle: “Het doel van nTitle is om verkoop van games te faciliteren daar waar het product ontdekt wordt. Dit is het zogeheten “point of discovery”. De bank, de betalingsprovider en het e-commerce platform kunnen zo omzeild worden. Games worden niet alleen meer ontdekt op platformen zoals Steam, maar juist op sociale media zoals Twitch, SnapChat of YouTube”.
Meer controle over digitaal eigendom
In een enquête van 2018 onder 4000 game-ontwikkelaars werd social media beschouwd als de nummer één bron voor het ontdekken van games. Gaming is de grootste entertainment industrie ter wereld die naar schatting 140 miljard dollar zal bereiken in 2018. De independent game-sector, die te boek staat als innovatief, jeugdig en vooruitstrevend is, is de ideale markt voor de oplossingen van nTitle b-commerce.
“Liquid Licensing Platform”
De kern van de nTitle b-commerce software is het Liquid Licensing Platform. Dit concept biedt meer controle over digitale eigendommen, zoals het recht om digitale producten op de blockchain door te verkopen en/of uit te lenen aan anderen. Digitale producten worden hiermee liquide en verhogen zo de waarde voor de houder, ontwikkelaar en uitgever. Ntitle’s b-commerce oplossing bestaat verder uit de volgende elementen:
Dit zijn de voordelen van het model van nTitle
De alfaversies van de software worden momenteel getest door een team van alfa-testers uit de community. Ontwikkelaars zullen enorme voordelen genieten van het b-commerce platform. Zo zijn ze niet langer gebonden aan hoge commissiekosten van gecentraliseerde marktplaatsen en app-stores. Ontwikkelaars kunnen hun bestaande klanten gebruiken als brand ambassadors voor direct marketing activiteiten. Daarnaast ervaren gamers en influencers vele voordelen, zoals extra inkomsten, volledig eigendom van digitale middelen en de vrijheid om deze weder te verkopen of uit te lenen.
Invloedrijk, ervaren team
nTitle heeft adviseurs aangetrokken die binnen de tech – en blockchainwereld als invloedrijk gelden zoals Gavin Nicol, CTO van Context Labs en Anthony Eufemio, CTO en Co-Founder van Digix Global. Daarnaast heeft het team binnen de gamingwereld partners zoals Abstraction Games, Utomik, 3goo en 3rdKind bij het project aangesloten. nTitle is onlangs aangekondigd als officiële sponsor van het Nederlandse e-sports team Team Dutch Gaming.
Win een prijs met de game nTitle Fury
Over enkele weken wordt hun blockchain racespel genaamd nTitle Fury gelanceerd. Door het spel te spelen en te delen met vrienden, maak je kans op een deel van de gigantische prijzenpot van 200.000 dollar. Nu de whitepaper officieel is uitgebracht, de b-commerce trading DApp klaar is voor alfa testing, en met steeds meer partners in de wachtkamer, gaat dit een heel spannend jaar worden voor nTitle. Er is al ruim €500.000 aan investeringen opgehaald, en de publieke crowdsale wordt verwacht in Q4, 2018 met het volgende doel om de hardcap van 17 miljoen dollar te realiseren.
Over nTitle
De b-commerce-oplossing van nTitle biedt een nieuw markt paradigma in licenties voor de gaming-industrie. Met nTitle zijn gamers, uitgevers en ontwikkelaars beter op elkaar afgestemd en werken ze binnen een transparant ecosysteem. Het “speelveld” is genivelleerd, er is meer gelijkheid en gebruikers krijgen meer controle over hun digitale activa en licenties.
Disclaimer: dit artikel is onderdeel van een content partnership tussen Bitcoin Magazine NL en nTitle.