Hal Finney voorspelde tien jaar geleden al een prijs van 10 miljoen per bitcoin

Deze Bitcoin (BTC) app laat je gemakkelijk betalen op Social Media

Bitcoin (BTC) betalingen via social media zijn nog niet altijd even gemakkelijk. Een populaire manier om elkaar wat satoshi’s toe te sturen is tippin.me. Maar een echt groot platform is er nog niet, het lijkt echter een kwestie van tijd tot er een platform is die het goed doet.

Uiteraard staat Facebook met hun Libra project te trappelen om in deze markt te springen. Maar dat heeft weinig met vrijheid van betalingen en bitcoin te maken. Het Britse Block Matrix wil met hun Bottle Pay betalingen met BTC faciliteren op verschillende social media.

Het doel: over verschillende social media het gemakkelijker maken om bitcoin te ontvangen en betalen.

Makkelijk betalen

Na het koppelen van je socials kun je aan de slag. Je kunt BTC versturen naar een ‘echt’ adres of een Bottle Pay account. Wanneer je geld terug wil voor dat ene rondje in de kroeg, kun je middels een invoice je vrienden een betaalverzoek sturen.

Op het eerste gezicht werkt de website super smooth en simpel. Onthoud wel: not your keys, not your bitcoin! Het is aan te raden om niet veel geld op je account te laten staan.

Investeren

Block Matrix heeft tot nu toe $2 miljoen aan investeringen opgehaald om de app verder te ontwikkelen. Het team bestaat op dit moment uit acht man. Oprichter Pete Cheyne is ambitieus: “We willen van 11.000 gebruikers naar een miljard”

Het doel is simpel: bitcoin betalingen makkelijker maken. Voor veel bitcoiners zijn geldzaken echter meer een privé aangelegenheid, dus de vraag is hoeveel potentiële gebruikers er in het vat zitten voor apps als deze.

Ecosysteem

Beetje bij beetje komen er initiatieven uit de grond die zich richten op bitcoin. Waar je, vooral in 2017, nog dood werd gegooid voor applicaties waar een eigen token voor nodig was, lijkt het nu ook steeds interessanter om ‘gewoon’ met BTC aan de slag te gaan.

En dat is positief. Het is vervolgens aan de markt en de gebruikers zelf om te bepalen welke producten en apps een succes worden.

Mis niks meer!

Invalid email address