Worden eSports games de nieuwe ‘killerapps’ voor blockchain technologie?

Worden eSports games de nieuwe ‘killerapp’ voor blockchain technologie? Het aantal blockchain platformen in de gaming industrie groeit met rasse schreden. Een van de voordelen van blockchain is transparantie creëren in een ecosysteem. Ook is het vrij laagdrempelig om een transparant bonusprogramma (‘bounty’) te organiseren met een blockchain platform.

2.5 miljard gamers

Gamen wordt steeds populairder in het dagelijks leven van mensen. Naar schatting zijn 2,5 miljard gamers wereldwijd. Het is een manier om te ontspannen alleen of met vrienden.

Koop gemakkelijk en snel Bitcoin bij Bitvavo. Ga aan de slag en betaal geen handelskosten voor je eerste aankoop tot €1.000 !

Voor sommigen is het zelfs een beroep geworden: de eSports gamer bijvoorbeeld. Een nieuw type sport dat in een ongekend tempo aan het groeien is.

Professionele game toernooien, bekend als eSports, veroveren de gaming industrie. Populaire games, zoals ‘League of Legends’, ‘Counter-Strike’ en ‘Fortnite’, worden nu competitief gespeeld door zeer professionele gamers. Ze zijn alleen geïnteresseerd in winnen en de inzet is hoog.

[penci_related_posts dis_pview=”no” dis_pdate=”no” title=”Ook interessant” background=”” border=”” thumbright=”no” number=”1″ style=”grid” align=”none” withids=”24431″ displayby=”recent_posts” orderby=”rand”]

eSports

eSports, een afkorting voor ‘electronic sports’, is een vrij nieuwe industrie, maar groeit snel. In het huidige groeitempo wordt deze markt $1 miljard groot.

Het is zelfs voorspeld dat consumenten in 2020 meer dan $5 miljard per jaar aan eSports-kijkers besteden. De meeste fans zijn doorgaans welvarende millennials.

Net als met fysieke sporten ontstaan er ook supersterren in eSports. Sahil Arora, een Amerikaanse professionele gamer, is naar verluidt de best betaalde eSports-ster ter wereld.

Door middel van een reeks overwinningen van online toernooien in games zoals Counter-Strike en Dota 2, verdient Arora $ 2,7 miljoen per jaar door middel van sponsor- en toernooiprijzen.

Naar verluidt zijn er miljoenen gamers die kunnen deelnemen aan een semiprofessioneel of hoger niveau, die momenteel niet over de tools of exposure beschikken om deel te nemen aan gesponsorde toernooien. eSports bedrijven vinden al nieuwe manieren om blockchain-oplossingen te gebruiken voor dit exacte probleem.

eSports blockchain Platforms

Met het Bountie-platform kunnen gamers bijvoorbeeld de blockchain gebruiken om hun eigen toernooien te hosten voor een spel naar keuze. Spelers die het Bountie-platform gebruiken, kunnen hun profielen, ranglijsten en spelstatistieken uploaden naar een gedecentraliseerde database.

Op dezelfde manier gebruikt het DreamTeam eSports-platform blockchain om professionele gamers in staat te stellen teams te vinden, hun vaardigheden te laten groeien door AI-learning, sponsorcontracten te tekenen op de blockchain en prijzengeld te ontvangen van toernooien.

DREAM-token

Spelers gebruiken het native DREAM-token om te betalen voor verschillende services die het DreamTeam-platform biedt.

[penci_related_posts dis_pview=”yes” dis_pdate=”no” title=”Ook interessant” background=”” border=”” thumbright=”no” number=”1″ style=”grid” align=”none” withids=”13796″ displayby=”recent_posts” orderby=”rand”]

Deze op blockchain gebaseerde platforms zouden ook profiteren van de ‘vertrouwde’ aard van blockchain. Alle eSports-scores, -ranglijsten en -statistieken zouden kunnen worden opgeslagen van alle deelnemers.

Deze functie is met name belangrijk voor eSports-managers die spelers willen werven, omdat ze gemakkelijk spelersrecords op de blockchain kunnen opzoeken.

Lees meer over:
gamen