Bitwise grapt om traditionele financiële wereld met nieuwe Ethereum reclame

Fondsbeheerder Bitwise bracht eerder een Bitcoin ETF op de markt in de Verenigde Staten en staat nu op het punt om ook een Ethereum ETF te lanceren. In het kader van die lancering komt het nu met een nieuwe reclamecampagne, waarin het Ethereum vergelijkt met de traditionele financiële wereld.
Unlike Big Finance, Ethereum doesn't clock out at 4 p.m. pic.twitter.com/0gCJi3wlXp
— Bitwise (@BitwiseInvest) June 20, 2024
Bitwise maakt traditionele financiële wereld belachelijk
In de reclame zien we Michael Tacconi als Ethereum en Jamie Kaler als Big Finance, waarin de nadruk wordt gelegd op de 24/7 toegankelijkheid die Ethereum biedt.
Tacconi introduceert zichzelf als het frisse Ethereum, terwijl Kaler moe is van zijn werkdag en om 16u ’s middags al in zijn bed gaat liggen.
De reclame speelt zich af op vrijdag, wat betekent dat Kaler zich klaarmaakt voor een rustig weekend als Big Finance. De traditionele financiële markten zijn immers gesloten in het weekend.
Terwijl Ethereum ook in het weekend beschikbaar is. Dat is aan de ene kant natuurlijk een voordeel, maar aan de andere kant vergeet Bitwise hier dat het ook best goed is om soms even te rusten. Wat dat betreft zitten er ook nadelen aan de 24/7 markt die crypto is.
De meest veelzijdige blockchain
Victoria Kulbanska Anderson, het hoofd van groeimarketing van Bitwise, noemt Ethereum de meest veelzijdige blockchain. Met de nieuwe campagne hoopt ze de kenmerken van Ethereum op een toegankelijke en humoristische manier onder de aandacht te brengen.
“Met deze campagne wilden we die veelzijdigheid op een gedenkwaardige manier tot leven brengen”, aldus Anderson. Vooral het contrast van Ethereum met bestaande financiële en tech-platformen moet volgens haar laten zien hoe inefficiënt de status quo kan zijn.
“Met deze advertentie willen we wijzen op het baanbrekende potentieel van Ethereum met de laagdrempeligheid, humor en het crypto-native ehtos dat Bitwise altijd heeft gekenmerkt”, legt ze uit.
De campagne van Bitwise zal te zien zijn op verschillende van Amerika’s grootste zakelijke nieuwsnetwerken en andere betaalde kanalen. Daarnaast lanceert Bitwise de advertentie als NFT.
Kijkers kunnen de “Big Finance Sleeps” video als een NFT op het Zora Network bekijken.
Op het moment van schrijven hebben al 1.479 mensen de NFT geclaimd en maakt deze deel uit van de NFT-collectie “Ethereum vs. Status Quo.”