Coinbase ontving 134 pagina’s aan klachten en zoekt nu supportmedewerkers

Ben je helemaal gaar van de klantenservice van Coinbase? Dan hebben we goed nieuws voor je, want de grootste exchange ter wereld is bezig om een waar leger van support-medewerkers op te tuigen en geeft verder aan nog andere maatregelen te nemen om de service te verbeteren.

Sinds Brian Armstrong negen jaar geleden is gestart met Coinbase, komen er meer en meer klachten binnen van klanten van de exchange. In 2018 wist Mashable een document te bemachtigen dat 134 pagina’s aan klachten van klanten bevatte door een ‘vrijheid van informatie’-verzoek in te dienen bij de Amerikaanse SEC.

Koop gemakkelijk en snel Bitcoin bij Bitvavo. Ga aan de slag en betaal geen handelskosten voor je eerste aankoop tot €1.000 !

Twee grote problemen bij Coinbase

Uit dat document bleek dat er bij Coinbase twee grote problemen spelen wat de klanten betreft. Voor sommige klanten verdwenen op magische wijze hun fondsen van het platform en anderen werden plotseling uitgesloten van hun accounts. Wat uiteraard geen fijne ervaring is als het om een platform gaat waar je een deel van je vermogen bewaard.

Op het moment dat Coinbase naar de beurs ging in april van dit jaar, wist de New York Times te meldden dat klanten nog steeds met dezelfde problemen kampten. Sindsdien is er weinig veranderd. Nu lijkt de grote beurs daar iets aan te willen gaan doen met het aannemen van een nieuwe bups aan suppport-medewerkers.

Ergens is het best bijzonder dat een bedrijf van deze orde van grootte er zolang mee wegkomt dat het platform functioneert. Het verdwijnen van je fondsen en niet meer bij je account kunnen. zijn fouten die niet thuishoren bij een miljardenbedrijf als Coinbase. Tijd voor verandering, zo moeten ze bij het beursplatform ook gedacht hebben.

Hoe gaat Coinbase de aangehaalde problemen oplossen?

Coinbase geeft nu aan dat de situatie aan de beterende hand is. In de eerder aangehaalde blogpost van gisteren geeft Casper Sorensen, de vicepresident van de klantenservice, aan dat de exchange al veel van de klachten heeft weggewerkt. Sinds het begin van dit jaar is de klantenservice van Coinbase 70 procent minder geraadpleegd, terwijl het aantal gebruikers met 28 procent is toegenomen.

Indrukwekkende cijfers die volgens Sorensen klaargespeeld zijn vanwege het vervijfvoudigen van het aantal support-medewerkers. In totaal heeft Coinbase 3.000 nieuwe mensen aangenomen om deze resultaten te bewerkstelligen.

Daarnaast is er veel energie gestopt in het opleiden van klanten om zichzelf en hun account te beschermen tegen oplichterij door onder andere het optuigen van two-factor verificatie.

De komende maanden ligt de focus van de exchange op het lanceren van een live chat functie en support via de telefoon. De beursgang heeft de kwaliteitseisen van Coinbase wat betreft de klantervaring flink verhoogd. Een tevreden klant kan er immers voor kiezen om Coinbase, naast bitcoin, aan hun portfolio toe te voegen.

Wil je op de hoogte blijven over alle ontwikkelingen? Kom dan eens langs in onze Telegram chat, en download ook vooral onze Android Nieuws app of iOS Nieuws app!

Lees meer over:
Bitcoin nieuwsCoinbase

    Door: Thom Derks

    Thom is al jaren van de partij als het gaat om de verslaggeving over bitcoin, macro-economische ontwikkelingen en alles wat de toekomst van de digitale munt zou beïnvloeden....