Super Bowl verbiedt crypto advertenties

De Super Bowl trekt een harde lijn voor adverteerders: cryptocurrency reclames zijn verboden dit jaar. Beurzen en brokers moeten ergens anders campagne voeren.

Het grootste Amerikaanse sportevenement werd vorig jaar nogal gekscherend ‘Crypto Bowl’ genoemd door de vele reclames. Volgens uitzender Fox network komt er dus een totaalverbod.

Volgens Mark Evans van Fox Sports waren er al twee bedrijven met een boeking en twee andere waren bijna zover. Toch neemt men de beslissing ze te weigeren. Er heerst namelijk nogal een negatief sentiment rondom crypto en (daardoor?) bitcoin. Merken als Coca Cola, bier of tech zullen de revue nog wel passeren.

In 2022 hebben cryptobedrijven samen $54 miljoen uitgegeven aan Super Bowl-reclames. Dat geld zorgt ervoor dat miljoenen mensen wereldwijd je merk zien.

Het Amerikaanse Coinbase kreeg na hun reclame vorig jaar te maken met storing op de website, wegens drukte. Andere namen waren vorig jaar FTX en Crypto.com. FTX is inmiddels geïmplodeerd.

Reclames zijn naast de wedstrijd American football en de show halverwege dé publiekstrekker. Reclames worden naast de live uitzending opvallend vaak en veel gedeeld online. Zeker als je opvalt.

Lees meer over:
AmerikaBitcoin nieuws

    Door: Robin Heester

    Sinds 2016 bezig met cryptocurrency. Nu al geruime tijd vooral bezig met bitcoin. Hup bitcoin! :)...