Cash App geeft prijzenpot van $50.000 aan BTC weg, Bitcoin trending

Bitcoin is weer even viral gegaan op twitter. Cash App, een betaalapplicatie van Square, gaf aan mooi bedrag aan BTC en dollars weg. Volgens de tweet konden deelnemers $100, $500 of zelfs één hele Bitcoin winnen. Dat is (op moment van schrijven) ongeveer $10.100 waard.

Cash app

Misschien denk je wel: vast weer een klein startupje dat de aandacht naar zich toe wil trekken. Maar deze keer is het anders. Cash App, een betalingsapp voor op je mobiel, valt onder het bedrijf Square. De naam Square komt je misschien niet bekend voor, maar dit bedrijf is opgericht door Jack Dorsey. En hij is weer de mede-oprichter en CEO van Twitter. Het is al een langere tijd bekend dat Dorsey groot Bitcoinfan is.

Koop gemakkelijk en snel Bitcoin bij Bitvavo. Ga aan de slag en betaal geen handelskosten voor je eerste aankoop tot €1.000 !

In totaal werd er voor $50.000 aan prijzen weggegeven. Mocht jij graag mee willen doen, dan heb je pech. De actie gold alleen vrijdag (gisteren, red.) en was ook alleen maar voor Amerikanen bedoeld. Alle prijzen zijn dus al weggegeven. Maar deze hype heeft wel weer gezorgd voor extra aandacht voor BTC. De #SuperCashAppFriday was trending in verschillende delen van de wereld.

Cash App is in Amerika enorm. Het heeft honderdduizenden volgers op Twitter en nog véél meer gebruikers. Vorig jaar bereikte de ap de 15 miljoen actieve gebruikers per maand. De video van een BTC-munt in een rollercoaster is inmiddels al miljoenen keren bekeken.

Marketing voor Bitcoin

Jack Dorsey zet zich al een langere tijd in om Bitcoin op de kaart te zetten. Zo zet hij mensen aan het werk om bitcoin te onderzoeken en te implementeren waar dat mogelijk is. Hij wil dat er binnen de Cash App en ook op twitter met het Lightning Network betaald kan gaan worden. Het is volgens hem een kwestie van tijd.

Bitcoin is een munt zonder CEO, bestuur of marketingkantoor. Omdat het het meest decentrale project is dat er bestaat, moet de marketing ook door verschillende liefhebbers worden uitgevoerd. Het is daarom afhankelijk van acties zoals die van Cash App. Het zorgt voor een groeiend bekendheid onder de normale burgers en op deze manier moet BTC langzaamaan mainstream worden.

Zie het dus niet enkel als marketingstunt van Cash App (wat het natuurlijk wel is), maar ook als onderdeel van een proces waarin bitcoin zit. Wil het de hele wereld gaan overnemen, dan moet er vanuit door semi-insiders gepromoot worden aan de buitenwereld. Of dit nu Jack Dorsey of Donald Trump is. Indirect weten weer meer mensen af van het bestaan van Bitcoin.