CryptoCom trekt stekker uit UEFA deal van 500 miljoen euro

Crypto.com heeft een sponsordeal van $495 miljoen met de UEFA laten ploffen. De grote beurs was in gesprek om Gazprom te vervangen als hoofdsponsor van de Champions League, de belangrijkste voetbalcompetitie van Europa.
Volgens Sportbusiness.com zijn er tijdens de zomer diverse gesprekken geweest. Er zou sprake zijn van een vijfjarige verbintenis met een totale sponsorwaarde van 100 miljoen euro per jaar.
Crypto.com heeft zich eerder deze zomer op het “laatste moment” teruggetrokken uit een enorme sponsorovereenkomst met de European Champions League (UEFA), zo meldde SportBusiness vandaag. Gazgrom heeft zich in maart 2022 teruggetrokken na de Russische invasie in Oekraïne.
De betrokken partijen wijten de huidige bearmarkt aan het afketsen van deze deal. De UEFA heeft nog tal van sponsors die de CL sponsoren zoals Heineken, Thuisbezorgd.nl, Mastercard, Fedex, Sony, Oppo en Lay’s.
De crypto exchange is een gretige sponsor van sportcompetities. Ze hebben de naamrechten verworven van de grootste sportarena van Los Angeles voor de lieve som van 700 miljoen dollar. Ze zijn bekend om de reclamespot ‘Fortune Favors the Brave’ met Matt Damon in de hoofdrol. Ook zijn ze officiële partner van het WK 2022 in Qatar en sponsor van basketbalclub de Philadelphia 76ers. Ook sloten ze een sponsordeal met de Formule 1.
Also read
bitcoin koers van 20.000 dollar, 'extreme angst' is terug">
Markt is niet blij met bitcoin koers van 20.000 dollar, ‘extreme angst’ is terug
On-chain analist Root voorspelt bitcoin bodem van 16.300 dollar