CryptoCom trekt stekker uit UEFA deal van 500 miljoen euro

Crypto.com heeft een sponsordeal van $495 miljoen met de UEFA laten ploffen. De grote beurs was in gesprek om Gazprom te vervangen als hoofdsponsor van de Champions League, de belangrijkste voetbalcompetitie van Europa.

Volgens Sportbusiness.com zijn er tijdens de zomer diverse gesprekken geweest. Er zou sprake zijn van een vijfjarige verbintenis met een totale sponsorwaarde van 100 miljoen euro per jaar.

Koop gemakkelijk en snel Bitcoin bij Bitvavo. Ga aan de slag en betaal geen handelskosten voor je eerste aankoop tot €1.000 !

Crypto.com heeft zich eerder deze zomer op het “laatste moment” teruggetrokken uit een enorme sponsorovereenkomst met de European Champions League (UEFA), zo meldde SportBusiness vandaag. Gazgrom heeft zich in maart 2022 teruggetrokken na de Russische invasie in Oekraïne.

De betrokken partijen wijten de huidige bearmarkt aan het afketsen van deze deal. De UEFA heeft nog tal van sponsors die de CL sponsoren zoals Heineken, Thuisbezorgd.nl, Mastercard, Fedex, Sony, Oppo en Lay’s.

De crypto exchange is een gretige sponsor van sportcompetities. Ze hebben de naamrechten verworven van de grootste sportarena van Los Angeles voor de lieve som van 700 miljoen dollar. Ze zijn bekend om de reclamespot ‘Fortune Favors the Brave’ met Matt Damon in de hoofdrol. Ook zijn ze officiële partner van het WK 2022 in Qatar en sponsor van basketbalclub de Philadelphia 76ers. Ook sloten ze een sponsordeal met de Formule 1.

Lees meer over:
Crypto.com

Door: Wessel Simons

Wessel is een doorgewinterde expert in de Nederlandse en internationale bitcoin- en cryptowereld, met meer dan acht jaar ervaring. Hij heeft een brede expertise opgebouwd in alle facetten van de cryptomarkt, met een bijzondere focus op industrienieuws en on-chainanalyse. Wessel heeft een grote passi...