Komt Nike na Facebook met eigen cryptomunt CRYPTOKICKS?

Crypto alert – Gaat Nike, één van de grootste sportmerken ter wereld, de cryptowereld binnenstormen met een eigen cryptomunt? De fabrikant van schoenen, trainingspakken en joggingsbroeken is van plan een eigen token of coin te lanceren. Nike heeft een patent-aanvraag ingediend voor het handelsmerk CRYPTOKICKS.
Nike en cryptomunt CRYPTOKICKS
Voor de fans is het meest aantrekkelijke aspect van deze aanvraag dat CRYPTOKICKS meer is dan alleen een nieuw schoenenmodel.
Nike lijkt zich klaar te stomen in eigen beheer een cryptomunt te lanceren. Het is onbekend op welke publieke blockchain Nike de munt gaan lanceren of dat men zelf, zoals Facebook, een eigen chain ontwikkelt.
Nike wordt niet genoemd in de Enterprise Ethereum Alliance, een lijst met bedrijven die ethereum-technologie uittesten en toepassen.
Nike has filed a trademark application for CRYPTOKICKS.
The filing indicates that Nike is intending to launch a cryptocurrency called CRYPTOKICKS.
Below is my analysis of the filing and its implications ?#nike#cryptocurrency pic.twitter.com/82gAPlzrXy
— Josh Gerben (@JoshGerben) 24 april 2019
Collectors item
Nike appelleert met deze nieuwe stap aan de wereld van verzamelaars en collectors items. Hoopt de fabrikant met een eigen cryptomunt dat fans deze items via CRYPTOKICKS (CK) gaan kopen?
Het kán daarmee een nieuwe vraag in de markt gaan aanboren en de utility token waarde geven. Een van de voordelen van Nike te zien, omdat de community er gegarandeerd is.
Facebook Coin
Facebook verloor de steun van digitale valuta-gebruikers op het moment dat de privacykwesties openbaar werden. De techgigant wil $1 miljard ophalen voor het lanceren van een eigen cryptomunt.
Nike heeft als sterke punt dat ze een munt koppelen aan een fysiek product en niet zozeer aan een dienst. Concurrent Adidas kwam onlangs in het nieuws door een samenwerking met VeChain (VET).
In een speciale uitgave van Adidas sneakers zijn Near Field Communication (NFC)-chips verwerkt, door middel van NFC in combinatie met de blockchain van VeChain is te controleren welk product echt of nep is.
Nike kan met haar merknaam en klantenbestand wellicht nog een veel grotere fanbase creëren en een brug vormen naar de wereld van blockchain en crypto.
Bron: CCN